Sosyal Bilgiler Sitesi - Sosyaldeyince.com

Genel => Sosyal Faaliyet ve Geziler => Konuyu başlatan: mehmet52 - 10 Haziran, 2015, 14:06

Başlık: Ünye Bisiklet Parkur Rotaları
Gönderen: mehmet52 - 10 Haziran, 2015, 14:06
Ünye Bisiklet Parkur Rotası

ÜNYE TURİZM VE SPOR ETKİNLİKLERİNE KATKI OLARAK ASARKAYA VE CEVİZDERE DAĞ BİSİKLET PARKURU
1- Başlangıcımız Atatürk parkı. Yükseltisi 4m.'dir.
2- Asarkaya Kent Ormanı girişi. Yükseltisi 150m.
3- Asarkaya orman yolu.
4- Asarkaya piknik alanı girişi.Yükselti 245m.
5- Denizbükü köyü yolu.
6- Başköy Camisi.
7- Ünye At Çiftliği.
            Parkur Uzunluğu 23 km.

ÖNERİLER
Atatürk parkından çıktığımızda Asarkaya kent ormanı girişine kadar olan bisiklet sürüşünü, asfalt ve kaldırımlardan yapabilirsiniz. Kent ormanına tırmanış bazı bölümlerde zor olduğundan bisikleti elinizde taşıyabilirsiniz. Kent ormanı piknik alanı girişinden sonra tırmanış bitiyor. Bu kısımdan sonra uzun bir iniş var. Virajlarda dikkatli olmanızı, yol sonunda Ünye At Çiftliğine uğramanızı tavsiye ederiz.

BİSİKLET PARKURUMUZU GEZERKEN ALMANIZ GEREKEN ARAÇ VE GEREÇLER
1. Kask
2. Yedek iç lastik
3. Yama takımı
4. Pompa

ASARKAYA VE CEVİZDERE BİSİKLET PARKURU ÖZETİ
Bu parkurda ilk önce rota seçimini yaptık, daha sonra bu rotayı arabayla keşif gezisine gittik ve bu parkurun bisiklet turu için uygun olduğuna karar verdik. Ertesi gün bisikletlerimizin eksiklerini giderip yola çıktık. Parkurumuza ilk olarak, Atatürk parkından başladık, Asarkaya Kent Ormanı girişine kadar asfaltın emniyet şeridinden ve kaldırımdan ilerledik. Burada ilk molamızı verdik. Buradaki çeşmeden su ihtiyacımızı karşıladık. Tam buradan Asarkaya Piknik alanı girişine kadar bazen bisikletle bazen de bisikleti elimize alarak 50 dk lık bir yokuş tırmandık.
Bu çıkıştan sonra daha çok inişli yollardan geçtik. Muhteşem doğa manzarası eşliğinde, genellikle stabilize yollardan geçerek, Denizbükü köyü yolu, Baş köy cami ve en sonunda At çiftliğine vardık. Tabiki arada sırada durup yeşilin her tonuna sahip doğayı fotoğraflamayı ihmal etmedik. Bu kısım eğlenceli kısımdı. Ünye At Çiftliğinde yorgunluğumuzu gidermek için oturup bir şeyler yedik, içtik. Dinlendikten sonra Ünye'ye doğru yola çıkıp parkurumuzu tamamladık. Yaklaşık 4 saat süren parkurumuz yorucu ve eğlenceliydi. Yol sonunda parkurumuzun toplam uzunluğunu 23 km olarak ölçtük.

Parkur haritasını, büyük boy olarak alttaki eklentiyi indirerek daha ayrıntılı görebilirsiniz.
Başlık: Ünye Bisiklet Parkur Rotaları
Gönderen: Kutup Yıldızı - 10 Haziran, 2015, 19:27
sanırım güzel bir gezi olmuş, her taraf yemyeşil.
Gönderen: mehmet52 - 10 Haziran, 2015, 23:08
ORDU - ÜNYE YAZKONAĞI BİSİKLET GEZİ PARKURU
Diğer Gezimiz
1- Başlangıcımız Atatürk parkı. Yükseltisi 4m.'dir.
2- Reşat Akkaya Okulu yükseltisi 30 m.
3- Lahna deresi Karagöl mevki, yükseltisi 75m.
4- Yaz konağı yolu, yükseltisi 80 m olan 900 m uzunluğunda karstik oluşumlu mağaradır.
5- Pınarbaşı Saylan kavşağı zirve noktamızdır. Yükseltisi 213 m'dir.
6- Zirveden Keremli mahallesi ve Çerkezler sokağına doğru iniş.
7- Reşat Akkaya Okul Caddesi bitiş noktamız.
             Parkur uzunluğu 12 km.
Ordu Ünye Bisiklet Gezi
ÖNERİLER
Yol üzerinde görülmeye değer yerlerimizden olan Lahna Deresi, Karagöl mevkiinde durulup ve hemen ilerisinde olan Yazkonağı Mağarasını gezip görmenizi tavsiye ederiz. Yol üzerinde birçok çeşme bulunur. Bu çeşmelerden su ihtiyaçlarınızı karşılayabilirsiniz.

YAZKONAĞI BİSİKLET PARKUR ÖZETİ
Bu proje ile Ünye'ye yerli ve yabancı turistlerin ilgisini çekerek Ordu ve çevresine özellikle Ünye turizmine katkı sağlamayı ve bisiklet sporunu Ünye halkına sevdirmeyi hedefledik. Bunu gerçekleştirmek için ilk önce rota çalışmaları yaptık. Nereye ve nasıl gidilmesi konusunda bir plan hazırladık. Yaz Konağı Mağarası Yolunu seçtik.

Bu rotayı keşif gezisine gittik. Yol üstündeki Yaz Konağı Mağarası, Karagöl mevki gibi alanları ve yol üstündeki tabelaları fotoğrafladık. Ardından ikinci aşama olan rotamızı haritalandırmaya başladık. Rotamız Atatürk Parkından başlayıp, Reşat Akkaya Yolu, sonra Yaz Konağı güzergahını takip ettik. Oradan da Pınarbaşı Saylan kavşağına vardık. İşte buradan sonra gezinin en mükemmel bölümüne geldik. Neredeyse tamamı inişlerle dolu parkurun bu bölümünde kendimizi rüzgarın serinliğine bıraktık. Lütfen bu tip inişlerde dikkatli olun, fazla hız, bazen sorunlara yol açabilir. Rüzgardan daha hızlı yol aldığımız bu parkurun sonunda Reşat Akkaya Okul yoluna, başladığımız yere, tekrar geri geldik..

Rotamız toplam 12 km'dir. En yüksek zirvesi 212 m ile Pınarbaşı Saylan kavşağıdır.

Gezi haritası büyük boy olarak alttaki ektedir.